Thursday, October 8

Tarikhnaik (Update)

Nak tulis pasal raya...dah terlambat...
tidak mengapalah..asal kan aku update blog aku ni..


Raya Aku :

Hanya sekadar bermaaf-maafan dengan sanak saudara kawan-kawan dan keluarga.
raya kini dugaan untuk keluarga cukup menduga kami...teramat-amat menduga.
dari satu masalah ke satu masalah...
jadi raya kali ni aku menyambutnya dengan lebih dewasa dan kurang ke anak-anakkan.
tiada apa yang terlampau seronok melainkan bergaul dengan keluarga dan kawan-kawan.
selebihnya,lebih tertumpu pada assignment yang menimbun...
paling best...main spontan dengan keluarga.syiok


Reunion Aku :

Sangat terhibur pada raya yang keenam.
aku bertemu kembali dengan rakan-rakan sepersekolahan rendah 8 tahun dahulu.
rakan-rakan dari SRK Larkin 1 amat bermakna kenangan bersama mereka.
menyambut raya bersama mereka pada hari itu.
semua gelak ketawa kembali dalam diri aku.

Kampus Aku :

Seminggu bercuti, aku kembali ke dunia kampus ku.
semuanya kembali seperti sedia kala.
tetapi aku masih macam ni.
tercari-cari.
sorang-sorang.
writers block menyelubungi diri aku.
aku tak tau apa puncanya.
sampai lah pada beberapa hari yang lepas,
kawan aku memberitahu apa puncanya.
aku sudah tahu.
tapi bagaimana nak membendung.
biarlah.
aku teruskan pembelajaran tanpa fikiran negatif.


optimis yang dicari tanpa henti-henti kini diselimuti kain perca negatif kekotoran.*

wassalam.

nukilan
.:hadyabdhamid:.

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...