Saturday, April 3

Dia Din...


Macam biasa, aku sedang selak-selak status rakan-rakan di facebook, tiba-tiba terbaca status salah seorang dari kawan aku ni mengatakan bahawa pelawak tanah air kita, Din Beramboi, telah meinggal dunia.

Jadi aku pun cepat-cepat check berita terkini di bernama.com. Ah, cuma sekadar lawak jenaka sahaja. Dalam berita tersebut mengatakan berita Din Beramboi meninggal dunia telah difitnah oleh pengguna facebook yang tidak bertanggungjawab kerana jenaka 1 April.

Tetapi peliknya, pada hari yang sama iaitu 2 April juga aku melihat status Facebook rakan terapat Din Beramboi, iaitu Afdlin Shauki, yang juga mengatakan Din Beramboi telah meninggal dunia. Barulah aku faham, pada 1 April beritanya palsu, tetapi pada 2 April, 12.30 tgh malam, memang benar pelawak ini telah meninggalkan kita buat selamanya.

Al-fatihah buat Allahyarham Din Beramboi.

Kita pasti akan mengingati lawaknya.

sayang sekali, baru saja namanya ingin naik, tetapi belum sempat, dia telah meninggalkan kita.

Dia Din...

yang sering buat kita ketawa.

Amin.

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...