Wednesday, February 8

Tunang Sudah!




Alhamdulillah, satu lagi perjalanan hidup baru aku bermula. Tarikh 6.2.12 menyaksikan terikatnya ikatan pertunangan aku dengan cinta hati. Amin.

Bakal kesayangan cinta hati!
Tak sangka! Memang sangat aku tak sangka! Rupanya, ini lah jodoh aku. Memang orang akan berkata, baru bertunang, belum nikah lagi, belum jodoh lagi ni. Tapi apa salahnya aku establish dia jodoh aku. Biarlah kata-kata aku itu menjadi satu doa kepada Yang Maha Esa. Satu hari nanti, aku akan bernikah dengan si cinta hati. Kita tunggu dan lihat sahaja.

Majlis bermula...


Majlis pertunangan bermula pada jam 12.00 tengah hari. Baju tunang bertemakan biru, aman dan redup. Tetapi dalam keadaan aman, tetap tak boleh nak kawal perangai aku dan cinta hati yang gila-gila! Cis, aku dah berpakaian baju melayu cantik, tapi yelah, time meminang, yang lelaki mana boleh ada sama. Alah, berlawa untuk bergambar, bukan selalu kita bertunang. (ha?).

Ini lah hantaran dari pihak perempuan...:)











Mula-mula lagi cinta hati dah cakap, kalau time sarung cincin, aku boleh jeling-jeling tengok. So waktu abah dah keluar, mak tengah sarungkan cincin, so aku pun nak lah menjeling, sekali tengok, hambik kau! Berkerumun orang, tak nampak langsung cinta hati! Cis, dah macam artis pulak dia tu. Hehe...

Establish sudahhhh...!


Tapi aku lega, happy sangat. Sekurang-kurangnya, tanda pertunangan ini dapat menukar status kami. Yelah, aku dah bosan nak establish cinta hati sebagai girlfriend. Lepas ni, orang kata cinta hati tu tunang aku. Ya Allah! Dah bertunang dah aku! Hahaha...

Berlagak! Hih!


Memang betul-betul tak sangka. Macam mana lah kak amoi boleh tunang dengan adik papa jahat ni! Tapi itu lah jodoh, apa yang kita nampak depan mata, belum tentu dapat kita sentuh, apa yang kita tak dapat bau, belum tentu kita tak dapat lihat.

Akak dapat junior noxx...!!! Hahaha


Aku pun nak ucapkan ribuan terima kasih pada yang datang majlis pertunangan aku. Kepada kawan-kawan, Shafiq Macha, Khairul Izzat, Fais Roy, Azrith Sofia, Ayu Basir, dan Nora Fiza, thanks sebab support majlis aku ni, korang semua memang sempoi! Haha!

Thanks kawan-kawan!


Cha, Faiz, Ijat, Fiza, Pia, Ayu, korang memang sempoi habis ah! Even dah lama tak jumpa, korang sudi datang. Cayalah!


Kepada saudara mara terdekat, Pak Tip, thank you sebab sudi jadi juru acara belah lelaki. Jugak pada Abang E, Muk Su, Mak Noi, Shasha, Cik Jidah, Atuk, keluarga Kak Ain, keluarga Kak Ijah.

Terima kasih kepada saudara mara! Support korang akan saya hargai tinggi!

Atuk pun support!!!

Seronok mereka berborak...hehe, thanks Kak Ijah, Mak Noi dan Abang E!

Razak : Lepas ni confirm lah Abang E pulak kan...
Abang E : Takde maknenye, ni ha, Rauf ni dulu...
Rauf : ...................(amin)


Dan juga kat family kandungku, Razak, Rauf, Kak Ijah, Yaya, serta terpaling utama, Abah dan Mak, yang sentiasa sokong aku 500% dalam usaha meminang anak orang! Yeah!

Adik beradik kesayangan! Nanti dorang sayang Mas lebih! Cis!

Hady Jupaz cakap ;

"Dugaan bertunang memang berat, darah tengah manis, tetapi bukan alasan untuk kita menoleh kebelakang, malah mesti dijadikan semangat untuk berjuang hingga bernikah!


Penyokong utama! Terima kasih emak dan abah!

2 comments:

  1. hee, tengok tu. entry dia mesti lagi best dari kita. hahaha..

    Alhamdullillah sayang..
    tak sangka kan? hihi...
    kita usaha sampai bila2 untuk kukuhkan hubungan kita k
    love u sooo much

    ReplyDelete
  2. Tahniah junior2 ku... semoga bekekalan sampai akhir hayat

    ReplyDelete

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...