Monday, January 30

Merisik Bukan Kerisik!


Hari sabtu lepas, gadis yang dirisik menjadi penunjuk jalan orang-orang yang nak datang merisik dia. Kenapa? Sebab lelaki yang nak merisik dia tu tak pandai bawak kereta. Kenapa tak naik kereta family je? Sebab dia tak tau jalan pergi rumah gadis tu walau dah dibawak ke sana banyak kali. Kua kua kuaaaa!

Yelah, lelaki tu aku, gadis tu cinta hati. Akhirnya family aku datang meng'edit' (sunting) cinta hati untuk menetapkan tarikh pertunangan. Yang aku terharu, cousin dengan dua orang makcik aku pun datang support merisik. Makin berkobar-kobar semangat nak teruskan ke next level.

Ingat merisik ni, aku teringat pulak lawak Sepah pasal benda ni, haha! Camne lah leh termerisik budak lelaki! Aduhai. Memang lawak gile. Tapi tu lah, ingat kat Sepah macam mana sekali pun, hati aku tetap nervous nak hadap majlis tunang. Masa merisik pun aku dah dup dap dup dap. Sampai mak cik aku perli, Hai hadi, baru merisikkk...Cis!

Apa yang penting, aku lega. Family aku dan family cinta hati dah kenal. Dan sekarang, menunggu sahajalah tarikh di sarungkan cincin ke jari. Lepas tu? Doakanlah rezeki aku dan cinta hati murah, kerana dari rezeki yang murah itu, kami akan menjalankan ibadat yang mulia, iaitu mendirikan rumah tangga. Amin...

Sir Hady cakap ;

"Kahwin awal itu lah yang sewajar-wajar perkahwinan."


Satu ketika dahulu...



1 comment:

  1. Amin....
    moga dipermudahkan rezeki kita
    moga dipanjangkan jodoh
    moga dikurniakan kebahagiaan dan kejayaan di dunia dan akhirat...

    love u cyg. <3

    ReplyDelete

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...