Sunday, January 8

Fashionista Manje Bubu!





Malam minggu yang lalu, bawak awek pergi annual dinner...ewah..dah macam lagu Senario pulak...hahaha. 6 Januari lepas, company tempat aku baru kerja ada buat malam annual dinner untuk menghiburkan hati staff-staff. Tapi apa kena mengena annual dinner dengan tajuk entri aku ni? Sebab, dah tema annual dinner tu 'Fashionista Night', tu lah point tajuk entri aku kali ni. Yang manje ngan bubu tu korang paham-paham sendiri lah.

Dah lah baru masuk kerja tak sampai sebulan, dah kena pergi annual dinner, memang nasib bertuah aku lah. Kena pulak tu, cinta hati join performance menari. So selama dua minggu sebelum malam dinner, aku teman dia pergi rehearsal setiap kali balik kerja. Yelah, kalau tak teman nanti kena naik bas nombor 20 pulak. Hehe...gurau je sayang. Kalau Bu bawak transport sendiri pun Bu nak teman sayang jugak tau. Hehe...Sebab setiap kali penat pulang bekerja, tengok cinta hati menari, hilang beban kat bahu. Passion dia memang menari, tak kisah dia penat macam mana, bila menari je, hilang semua lelah. Sampai dengan aku-aku sekali duk menggila menari cam hape. Next year nak join ke eah?

Seminggu sebelum annnual dinner, mula lah kitorang mencari-cari baju yang sesuai untuk menterjemahkan gaya feh-syen-nistah ini. Mula-mula ingat nak pakai cam k-pop, pastu ingat nak pakai suit, pastu teringin nak pakai vest. Ye la, maksud fashionista tu pun bukan susah sangat. Asal ada gaya, fashion lah jugak. Even pakai selipar letak kat lengan pun fesyen jugak! Cinta hati pun dah duk runsing macam mana nak pakai untuk dinner nanti. Akhirnya dia dapat jugak pakai baju yang dia suka, aku pun suka. Bukan setakat suka je okay! Semua orang yang kenal dia tegur dia cantik, lain. Aku pun masa mula-mula jumpa dia dengan full dressed, mau lari aku. Mane taknya, dah macam Tiz Zaqyah nak ngurat aku. Hahaha. Comel sangat.



Yang aku pulak, fesyen apa nak pakai? Duk mencari baju kat uptown, pusing-pusing, pening-pening, last-last aku fikir, baik aku pakai trend yang aku suka, melambangkan diri aku, dan sedikit touchup yang menunjukkan kelainan. Maka lahir lah attire ku yang sebegini...




InsyaAllah...InsyaAllah...

Cis, itu jugak lagu yang si cinta hati nyanyi bila tengok aku pakai macam ni. Tapi yang paling best pada malam annual dinner tu, dah tentu lah makanannya! Serta pertandingan! Dan ada lucky draw lagi! Tapi tak payah lah aku cerita detail sangat. Tak best pun cerita dalam blog, kalau borak depan-depan baru best. Apa yang aku boleh rumuskan keseronokkan pada malam annual dinner kelmarin,


  • Cinta hati dapat buat performance terhebat.
  • Ceni (kawan aku dan cinta hati) menang lucky draw dapat Galacy Note!!!
  • Dan aku dapat top ten king of the night
Top Ten King and Queen of The Night.

Thanks sayang for your opinion in my style.

Sir Hady cakap ;

"Main course untuk manusia adalah ibadat, side dish nya adalah amalan, appetizernya yang sunat-sunat, dan desertnya, adalah sedikit hiburan masa lapang..."

2 comments:

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...