Monday, January 30

Gandakan Dua Itu!


Sebenarnya dah lama aku plan nak pos entri pasal benda ni. Walaupun sebenarnya dah dekat 3 bulan aku masuk usia 22 ni. Tapi alang-alang, aku still lagi 22 kan, tulis je lah pasal entri ni. Bukan apa, aku agak tertarik dengan angka dua yang digandakan ini. Umur 22 ini jelas menunjukkan pelbagai ciri. Muda, matang, dewasa. Itulah yang bermain dalam ciri-ciri seorang yang berumur 22.

Pada umur ini juga lah, aku mula bekerja. Aku mendapat kerjaya sebagai grafik designer, gambar kat atas tu lah design aku. Ok lah, setakat basic2, bukan pro tahap dewa pun dalam bidang grafik ni. Kalau dah bekerja, maknanya dalam umur 22 ni jugalah aku mula kenal erti berdikari, dan tanggungjawab.

Dan, dalam umur ni jugalah, aku akan mengikat tali pertunangan dengan cinta hati. Belum sampai lagi tarikhnya, tapi baru selesai merisik. Yang tu nanti aku letak kat entri lagi satu. Bukan di entri ini tempatnya. Hehe.

22. Cepat betul masa berlalu. Dah 22 tahun aku hidup. 21 tahun parents menjaga aku. Sekarang aku di tapak kaki sendiri. Umur ini sangat bermakna. Dan hendaklah harapnya lebih bermakna dengan kehadiran tunangku. Dan mudah-mudahan, angka 23, menambahkan satu menjadi dua. :)


Sir Hady cakap ;

"Benar, umur hanyalah angka. Tetapi angka bukan sekadar umur. Kerana umur yang dinilai hanya dari segi angka, tidak bermakna tanpa ukuran amal yang lebih nilainya..."

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...