Thursday, December 3

Magnifique*about the woman named Susan Boyle




Tertampar dengan kenyataan 'don't judge a book by it cover!!!'
dan ternyata benar selepas aku menonton video Britain's Got Talent yang memaparkan satu situasi extraordinary.

Salah seorang dari pesertanya adalah Susan Boyle, wanita berusia 47 tahun dan fizikalnya (tengok sajalah gambar yang aku letak kat sini). Dari pandangan pertama, memang kita tidak akan jangka bakat yang dimilikinya.

Simon Cowell bertanya akan impian Susan, dan dia menjawab untuk menjadi seorang penyanyi profesional. Terbeliak sekejap mata Simon dan penonton di situ hanya mengeluh di samping ada gadis-gadis cantik bersikap sinikal terhadap wanita ini.

Dapat digambarkan muka mereka menunjukkan perasaan menyampah dengan impian wanita ini yang tidak sepadan dengan rupa fizikalnya. Tetapi Susan Boyle hanya tersenyum manis tidak mempedulikan reaksi mereka.

Muzik pun mula beralun...

Dengan satu nafas, Susan Boyle melontarkan suaranya yang penuh lunak hingga membuatkan semua yang mendengar tergamam seketika. Sekali lagi Simon membeliakkan matanya tanda tidak percaya. Juri pun mula tersenyum tanda gembira dan terharu dengan magis suara Susan Boyle.

Indah.

Perasaan menyampah yang dirasa penonton bertukar menjadi indah. Belum pun habis rangkap pertama nyanyian Susan, semua yang hadir berdiri bertepuk tangan tanda kepuasan yang tidak dijangka. Aku yang mendengar dan melihat turut terasa terharu.

Selepas tamat nyanyiannya, Simon memberi komen, bahawa pada pertama kali Susan masuk ke pentas, dia akan menjangkakan sesuatu yang luar biasa akan berlaku (maybe a disaster for him lah!) dan ternyata benar, memang ada sesuatu luar biasa yang berlaku!

Susan Boyle telah membuktikan, rupa paras adalah perkara yang tidak penting dalam kerjaya seorang penyanyi. Apa yang penting adalah suara dan kejujuran hati.

Kini, dia telah menjadi salah seorang dari ikon Britain dan namanya sering menjadi sebutan. Impiannya untuk menjadi seorang penyanyi kini tercapai.

untuk melihat video tersebut,pergi ke link ini :

2 comments:

  1. la...baru taw ke..?
    die nih mmg hbt gler.
    tp still humble n xpandai nk bgaye...
    ahah...

    ReplyDelete
  2. http://www.youtube.com/watch?v=Iu0CKMHT1tI&feature=related

    try usha ni plak...
    same gk situasion cm die ni..
    tp skrg dh hbt giler2...

    ReplyDelete

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...