Saturday, December 26

Pulang Dari Angkasa.


Tamat.

Habis.

The End.

Berangkat pulang selepas dua bulan berada di angkasa.

Selangor fm.

satu pengalaman berharga.

sebagai seorang yang digelar pekerja.

kini aku.

berada pula dikampung halaman.

kepuasan berada di angkasa memang bernilai.

seperti yang telah kukatakan.

tiada apa yang begitu menyusahkan.

namun tidak pula begitu menyenangkan.

walaupun ketika diangkasa.

banyak mulut yang mengata-ngata.

tetapi aku buat tak tahu saja.

yang penting aku menjalan kan tugas seperti biasa.

tidak terlalu lebih tidak terlalu kurang.

buat berita pernah.
ikut wartawan pernah.
jadi juruhebah pernah.
baca berita pernah.
telefon sponsor pernah.
buat kontrak pernah.
uruskan kuiz pernah.

bukan nak berlagak.

cuma nak beritahu.

kepada yang tak nak tahu.

tutup mata jangan baca.

tutup mulut jangan kalut.

tutup telinga jangan nak terpinga-pinga.

kerana ini adalah kehendak aku.

yang kini beransur yakin dengan kebolehan diri.

yang dulunya kurang sekali.

tetapi.

aku mengerti.

yang aku.

perlu hidup sendiri.

dan.

hanya perlu famili.

yang lain.

sebagai pelengkap diri.

terima kasih warga angkasa.

terutama radio darul ehsan.

pilihan tepat.

jangan tukar frekuensi anda.

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...