Saturday, April 25

The End.


Begitulah ungkapan yang akan keluar selepas habis menjawab kertas soalan petang tadi...

Penat lelah semester ini akhirnya tamat juga. Perkataan 'puas' hanya akan terluah sekiranya pointer semester ini keluar dengan hasil yang menakjubkan. Mungkin penat lelah ini akan terbalas, dan mungkin juga tidak.

Banyak perkara berlaku semester ini. Tak perlu tahu, asam garam dunia, ada suka dan ada duka. Tapi hampir ke hujung semester, banyak pulak dukanya. Ah, aku tidak peduli semua itu. Aku datang sini nak belajar, bukan nak dengar tohmahan dari mulut orang yang tidak berpendidikan dan tidak berotak waras.

Peduli lah apa orang nak kata, aku tahu siapa aku. Semester ini aku seronok, dengan matapelajaran, pensyarah dan pembelajaran aku sendiri. Tiada masalah. Semuanya baik-baik belaka. Malahan cita-cita aku untuk menjadi anak seni semakin tercapai pada semester ini.

Tentunya semester ini lain dari semester-semester yang lepas. Dan sudah semestinya semester depan akan berbeza dengan semester ini.

Sudah empat semester aku bertapa, dan apa yang aku dapat. Jawapannya, banyak! Aku manfaatkan semuanya, orang nak kata aku bodoh, katalah, aku tau, aku berpelajaran, tidak seperti mereka.

Tamat sampai disini, jumpa semester depan. Lembaran sejarah baru akan terbuka...

2 comments:

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...