Thursday, April 23

Kau Tontonlah...!

Semester ini aku banyak luangkan masa menonton filem. Tak tau lah dah berapa banyak aku dah tonton. Tapi aku nak kongsi dengan korang semua. Aku syorkan korang tonton filem-filem ini. Mungkin korang dah tonton, dan kalau betul sudah, tolonglah bagi feedback balik. Kepada yang belum tonton, kau tontonlah...


Cerita ni memang best. Buat pengetahuan korang, Atonement bermaksud penebusan dosa. Apa yang menarik dalam cerita ni adalah iainya menggunakan pendekatan multiple point of view macam yang terdapat dalam filem Vantage Point. Mengisahkan kehidupan dua orang individu melalui mata serang kanak-kanak. Dilakonkan oleh Keira Knightley, James McAvoy dan Romola Garai.

Fuh, memang menarik filem ni. Mengisahkan biografi kehidupan seorang aktivis gay yang bukan hanya mempertahankan hak golongan gay, tetapi juga golongan minoriti. Filem ini perlu ditonton engan minda yang terbuka dan harus dipandang dari sudut yang positif. Amat menyentuh perasaan. Harvey Milk lakonan Sean Penn memang menakjubkan. Ditambah pula dengan lakonan James Franco.

Karya sentuhan Steven Spielbierg ini memang dah lama ditayangkan. Tetapi korang memang patut tonton filemini kerana isu yang diutarakan amat menarik. Mengeisahkan kehidupan pada zaman akan datang yang emngawal jenayah sebelum kes jenayah itu berlaku. Lakonan Tom Cruise memang mantap.

Kelakar aku baca tajuknya pada mulanya. Ceritanya juga memang agak kelakar, tetapi kelakar yang bijak. Membuatkan orang terfikir-fikir tetang perkara yang sudah menjadi kebiasaan pada zaman sekarang, iaitu merokok. Aaron Echart menjad seorang lelaki yang petah berkata-kata dan kata-katanya itu mampu mempengaruhi orang lain. Hebat!

Filem ini penuh dengan twist scene. Babak paling seronok adalah ketika Hayden Christensen sedang dibedah dan dia yang sedang dalam keadaan koma sebenarnya dalam keadaan 'berjaga' dan merasai keperitan dibedah. Dalam komanya itu juga dia dapat tahu tentang komplot kekasihnya, Jessica Alba dengan doktor serta kawan baiknya sendiri, Terrence Howard. Tapi sayangnya, cerita ini terlampau singkat. Mungkin pengarah ingin fokus pada plot utama.

2 comments:

  1. "Milk" abg dah tengok, baca dlm blog saya. Yg lain blum; nantilah.

    ReplyDelete
  2. kalau tgk milk dengan fikirasn terbuaka, pasti kita akan merasa kemanisan cinta...

    ReplyDelete

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...