Saturday, January 17

Mari Menonton Filem...

Kali ni aku dah malas nak bebel-bebel lagi dah. Meh tukar topik kepada perkara yang aku suke. Mcm yang korang dah tahu,aku ni memang kaki wayang gila babeng tahap cipan punya. Pantang aku ada duit sikit,cerita best,memang aku gegar Mid Valley. Besok pun aku dah teringat nak pegi tengok wayang lagi sekali. Kalau ikut pilihan aku,besok aku ingat nak tengok 'Inkheart'. Tapi sayangnya,cerita tu keluar 22 haribulan ni. Terpaksa la aku cari cerita lain. Nasib baik ada cerita best,tajuknya,Maut. Tengok tajuk cam best je kan,aku memang dah lama tuggu cerita ni keluar. 2 athun aku tunggu. Tapi macam mana hasilnya,tunggu dan lihat jelah.

Dua minggu lepas,baru je aku pergi tengok wayang dengan Shah. Cerita Yes Man lakonan gila babi dari Jim Carey feveret aku. Dia kalau berlakon jangan cerita lagi la,confirm gempak punya. Memang betul gempak. Cerita ?Yes Man ni aku klasifikasikan sebaai,Mativation Comedy Film. Filem ni seolah-olah memberi inspirasi kepada semua orang yang menontonnya. Ianya mengetengahkan nilai-nilai positif dan optimis dari sudut pandangan seorang lelaki iaitu Jim Carey yang melakonkan watak sebagai Carl. Tapi aku tak boleh lah nak kata yang filem ni memuaskan aku seratus peratus. AKu tengok cerita ni pon pasal ia dapat review yang bagus dari media. Dapat rating yang lagi tinggi dari filem The Day The Earth Stood Still dan Australia. Apa yang aku nak kata kat sini,korang takkan menyesal menonton cerita ni.

Itu kisah minggu lepas. Macam mana pulak dengan filem-filem yang aku tonton tahun lepas?Buat pengetahuan korang,setiap tahun aku akan bat list berkenaan filem yang aku tonton sepanjang tahun. DAn dalam setipa filem tu,aku akan bagi rating mengikut kadar dari 1 Bintang ke 5 Bintang. Ni lah senarai filem yang aku tonton tahun 2008 :

1.Alvin and The Chipmunks-3bintang
2.Kala Malam Bulan Mengambang-5bintang
3.Cuci-3bintang
4.Sweeney Todd-4bintang
5.Cloverfield-5bintang
6.Rambo 4-4bintang
7-Dunia Baru The Movie-3bintang
8.Evolusi KL Drift-4bintang
9.Duyung-4bintang
10.Iron Man-4bintang
11.Speed Racer-4bintang
12.Narnia:Prince Caspian-4bintang
13.Indiana Jones and The Kingdom of Crystal Skull-4bintang
14-Kung Fu Panda-4bintang
15.Apa Kata Hati-3bintang
16.Incredible Hulk-4bintang
17.The Happening-4bintang
18.Get Smart-5bintang
19.Hancock-4bintang
20.Journey to The Centre of The Earth-3bintang
21.The Dark Knight-5bintang
22.Hellboy 2:The Golden Army-4bintang
23.Antoofighter-3bintang
24.Rasukan Ablasa-3bintang
25.Bangkok Dangerous-3bintang
26.Los dan Faun-4bintang
27.The Day The Earth Stood Still-4bintang
28.Histeria-4bintang

Taun ni tak tau lah sma ada aku dapat pecahkan rekod bilangan filem tahun lepas atau tak. Filem yang pertama aku tengok tahun ni adalah Yes Man. Yang pastinya,tahun ni memang banyak filem-filem best yang aku nanti-nantikan seperti Harry Potter and The Half-Blood Prince,Transformes 2,G.I. Joe dan banyak lagi filem yang menanti. Tum

1 comment:

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...