Friday, March 13

7707 Hampir ke Tahap Keseraman


Sekali lagi...

Hari kedua promosi filem ; Skrip 7707 oleh Prof Madya A. Razak Mohaideen. Penyarah UiTM yang berpengalaman dalam membuat filem. Dengar cerita ni filem seramnya yang kelima. Hurm, memang kalau mengikut genre, keempat-empat filemnya yang sebelum ni bergenre seram. Tapi kalau bagi aku, filem-filem tersbut tak lebih dari eksperimen Prof Razak untuk menghasilkan filem seram yang lebih baik. Dan setelah bekerja keras, terhasil lah Skrip 77o7. Ramai kata filem ni hampir menimbulkan kelainan dari filem seram ciptaannya sebelum ni.


Tetapi...cerita dalam Skrip 7707 adalah berdasarkan kisah yang pernah diceritakan oleh kita sebelum ni. Jadi, tiada apa yang baru sebenarnya. Dalam filem ni terdapat sepuluh kisah seram. Bagi aku, kisah yang benar-benar seram adalah kisah dalam lift dan kisah terakhir iaitu di hospital. Memang benar-benar seram.


Aku tak menggalakkan dan tak menghalang korang semua tengok filem ni. Semuanya terpulang kepada korang yang sudah biasa dan masak dengan karya Prof Razak. Nilai lah sendiri.

1 comment:

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...