Sunday, March 22

Decepticon Balas Dendam

Semasa aku tonton filem Watchmen, sebelum tu ada di tayangkan beberapa trailer movie akan datang. Dan aku amat teruja bila menonton trailer filem ni ; Transformers : Revenge of The Fallen.

Pergh..memang gempak bila tengok preview pertama filem ni. Filem firstnya memang dah dikatakan berjaya menambat hati semua orang. Macam mana pulak filem keduanya ni. Seperti yang dah diketahui peminat filem transformers yang lain, dalam filem pertama Transformers, kita dapat saksikan kejatuhan puak Decepticon yang dikalahkan puak Autobots. Megatron dan kuncu-kuncunya yang lain mati. Tapi pada penghujung cerita, kalau tak silap aku robot yang dipanggil Starscreams berjaya melepaskan diri ke angkasa. Sementara Optimus Prime, ketua Autobots pula menghantar mesej kepada Autobots lain di ruang angkasa supaya datang ke bumi.

Untuk filem kedua, Starscreams telah pulang ke planetnya, Cybertron dan mengumpul semua Decepticons yang ada untuk membalas dendam terhadap Autobots yang berada di muka bumi. Di bumi pula, Scorpinox telah mencuri bangkai Megatron dari US Military dan menghidupkannya kembali. Berlakulah lagi pertarungan antara Autobots yang baik dan Decepticon yang jahat.

Dalam filem ni jugak, kita dapat saksikan lai banyak robot-robot baru seperti The Twins, Arcee, Jetfire, The Constructor dan banyak lagi. DAlam trailer ni jugak aku dapat lihat ada robot ang berbentuk harimau dan robot yang besarnya empat kali ganda Optimus Prime. Fuh! Dengar cerita, Optimus Prime pun cedera teruk dalam filem ni. Apa-apa pun, kita nantikan pada tahun ini....

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...