Thursday, March 19

After Ally and Finas


Fuh, penat...dua hari berturut-turut aku dan rakan-rakan sekelas pergi ke syarikat produksi...

First, aku pergi studio ntv7 jadi penonton kepada rancangan Ally, second, aku pergi ke Finas sebagai lawatan dibawah subjek Retoric of Screenwriting. Pengalaman yang aku dapat cukup 'hebat'.

Untuk rancangan Ally, bukan kali pertama aku menjadi penonton. Sebelum ni ada juga lah aku jadi penonton untuk rancangan Riuh Selamba Aidilfitri dan Cafe Akil Hayy. So takde banyak cerita yang boleh aku kongsi. Sebab jadi penonton ni senang. Just tepuk-tepuk tangan dan jadi monyet sekejap. Topik dalam rancangan tu pulak pasal bomoh. Bengang aku dengan tetamu yang datang petang tu. Tak faham soalan. Siapa yang tengok tahulah...

Kat Finas pulak, aku rasa antara yang seronok tetapi bukan yang paling seronok. Kelas aku buat academic visit ke sana kononnya untuk kaji cara-cara Finas mempromosikan produk. Tapi bila sampai sana, ktorang didedahkan pulak dengan bilik kine transfer, blik editing. Tak kisah la, ada jugak ilmu yang masuk. Aku pulak time tu kena jadi hos sebab nak kena buat dokumentari. Paling best sekali aku dapat jumpa abang Afdlin Shauki, Ramli Sarip dan ND Lala. Abang Afdlin ketika tu dalam proses nak buat rancangan tv, Rancangan E'eleh dan Sponta.

Next time aku akan update berkenaan rancangan tu..tunggu..

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...