Saturday, March 14

Akhirnya Goku Kalah!


Penuh dengan kekecewaan...

Aku baru lepas menonton filem Dragonball Evolution. Kepada sesiapa yang nak tengok filem karya lagenda Dragonball ini, jangan meletakkan harapan tinggi. Kerana Krillin, Oolong, Tienshinhan, Chaozu dan Emperor Pilaf langsung tidak akan muncul dalam filem ini. Sedangkan merekalah yang memberi keceriaan dalam Dragonball. Tak dinafikan, filem tak semestinya sama dengan manga atau anime. Semua orang inginkan kelainan. Tetapi kelainan yang macam mana?

Kelemahan filem ini terletak pada wataknya. Bagi aku, jalan cerita berbeza tak mengapa, tetapi wataknya mesti sama dengan perwatakkan dalam komik. Goku dalam filem sedikit berbeza dengan Goku dalam komik. Wataknya nampak begitu lemah dan tiada keserasian dengan lagenda Dragonball. Begitu juga dengan Bulma dan Yamcha. Cuma Master Roshi yang sedikit menunjukkan persamaan. Jalan ceritanya pun agak lemah. Dengan aksi pertarungan yang tak seberapa.

King Piccolo tak berapa nampak kejahatannya. Pertukaran cerita berkenaan monyet jadian Goku juga sedikit mengganggu fikiran aku ketika menonton. Bila Kakarot yang dipanggil Oozara menjadi pengikut Piccolo? Susah aku nak faham. Walaumacammanapun...korang masih boleh ceria menonton dengan adanya teknik Ma Fu Ba dan Kamehameha.

Aku tetap kecewa dengan filem ii. Penantian yang lama, sia-sia belaka. Hidup Dragonball versi manga dan anime!

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...