Friday, January 29

Keith dan Kaoru


Dapat jugak bertemu dengan Keith selepas kekecewaan tak dapat pergi pameran 100% Gempakstarz yang lepas.

Pada yang tak kenal Keith dan Kaoru, mereka ni adalah kartunis di Gempakstarz, Keith popular dengan komik Lawak Kampusnya, Kaoru pula terkenal dek kartun ala manganya, Helios Eclipse dan banyak lagi.

Keith antara kartunis yang aku sangat sangat sangat minati (Kaoru pon minat gak, jangan marah, haha!). Bukan setakat minat pada orangnya, malah aku lebih minat strok lukisan dan gaya penceritaan komik yang dia hasilkan. Lihat sahaja komik Wasabi, komik panjang pertama Keith. Aku dah tak sabar nak tunggu sambungan Wasabi. Bak kata Keith masa aku jumpa dia di MPH Book Exhibition petang tadi, "Akan buat!" dengan nada apek nya. Haha. Cayalah bro.


Lupa nak cerita, aku jumpa mereka ni seperti yang aku cakapkan tadi, di MPH Books Exhibition di Stadium Malawati, Shah Alam. Punyalah seksa nak kesana, yelah, bas mana berenti kat situ. Berbekalkan semangat membaca budaya kita, dengan kerjasama dua rakan, berjaya jugak aku sampai. Penat tapi berbaloi. Haha.

Sedihnya pula, tak dapat aku nak beli buku novel grafik dari Gempakstarz dan mintak tandatangan Keith and Kaoru. Damn you akak MPH, tak bagi aku ambik beg cenderahati and mintak tandatangan dorang. Shit. Tapi nasib baik ada akak lagi sorang bagi aku bergambar ngan kartunis feveret aku tuh. Huhu. Siap bagi time stop sign jup semata-mata nak bagi aku bergambar. Haha, seronok betul.


Harap-harap akan datang dapat jumpa Zint, Ben, Fakhroul Anour dan banyak lagi lah kartunis Gempak yang aku nak jumpa.

Keep being creative guys! Yeah.

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...