Monday, January 4

Maya Kasih Cintaku.


Mual menulis kisah cinta.
kerana kisah cinta kini penuh dengan dusta.
Jemu mencoret kisah sayang.
kerana sayang dulu lebih bererti.

aku seorang lelaki
yang amat ketagih kasih seorang insan
bernama

wanita,

tetapi ketagihanku itu akhirnya memakan diri
kerana aku hanya berkhayal
bercinta kasih dengan insan yang wanita itu.

sedangkan, zahirnya wanita, batinnya kosong
tiada wanita di dunia lahiriah sebenar
hanya cinta zahiriah, jasad semata-mata.

pada mulanya aku tak kesah akan percintaan zahir
tetapi kini aku mula sedar akan kepentingan hati batin nurani rohani.

kecundang.

aku kecundang di bawah tapak kaki wanita.
aku diinjak-injak seperti seekor semut hitam yang tidak dihiraukan perasaannya
lantas diri aku dihumban seperti sepah dari madunya
aku sudah tidak berguna lagi ketika itu bagi dirinya
namun aku sedar semua ini terletak di benakku sendiri
aku yang membenarkan perkara ini berlaku.

kesilapan lampau menghantui kehidupan di hari muka.

dan baru aku sedar.
aku sedar akan kehadirannya
di dalam mimpi-mimpiku ketika kecil
walaupun tidak nyata
tetapi bagiku dia ada,
dia yang bernama Maya,
tidak pernah menjadi nyata.

begitu juga cinta dan kasih suci yang aku damba.
tidak pernah nyata.
tidak pernah.
tidak.

dimana dia.
aku mencari

dan kesilapan berulang lagi.

dia di sini.
di dalam hati.

aku seorang yang bodoh dan gila
kerana mengulangi kesilapan buat kali kedua.

aku menyesal.
dan tidak pernah mengubahnya.

maya kasih.

No comments:

Post a Comment

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...