Tuesday, March 3

Presentasi Berkembar

Assalamualaikum para pendeta ...

Lama dah rasanya aku tak mencoret dalam ruangan blog ni. Ada la beberapa perkara yang tak dapat nak dielakkan yang membuatkan aku dah lama tak surf internet. Antaranya line internet problem dan diri aku sendiri yang mem'busy' dengan ass-ass subjek. Full of s...

Sekarang dah masuk sembilan minggu aku bertapa kat UiTM. Maknanya sekarang dah pertengahan semester. Waktu-waktu macam ni la ass bertimbun-timbun bak Gunung Kinabalu. Tapi nak buat macam mana, kalau dah anak, jalankan tugas sebagai anak, kalau dah pekerja, jalankan tugas sebagai pekerja, kalau dah pemimpin, jalankan tugas sebagai pemimpin. Aku ni pulak, dah namanya student, kene la jalankan tugas sebgai student.

Tapi apa yang bestnya minggu ni, aku telah menjalankan dua buah presentation dua hari berturut-turut. Aku tak tau kenapa, aku suka sangat buat presentation, walaupun sebelum present dah kelam kabut dengan powerpoint tak siap, proposal takde dan ntah pape lagi la. Tapi time present, memang aku enjoy gile. Apa yang bestnya lagi, bila turn team aku je present, punyalah bertubi-tubi soalan dari classmate-classmate aku. Aku tengok team lain takde pun kena yang teruk dari aku. Sampaikan pernah dulu Nonie jadi satu group ngan aku, dia kata kena hati-hati, pasal ada aku. Maknanya sape yang satu group ngan ak memang malang sebab akan ditanya banyak soalan. Aku tak kisah pun. Yang penting setiap presentation yang aku buat gempak. Pia sendiri pernah kata, "Hang kalau buat presentation memang gempak..." Haha. Aku tak leh nak kate ape dah.

Untuk hari Isnin, aku kena present tajuk Film Genre untuk subjek screenwriting Puan Lela. Sebelum nak present punya lah kelam kabut. Dengan powerpoint tak boleh pakai, video tak boleh play. Tapi akhirnya semua baik pulih seperti sedia kala. Hasilnya, jangan ceritala, mesti gempak. Dengan ada video dan sedikit lawak jenaka, semua classmate aku enjoy. Puan Lela pun aku tengok enjoy dengan presentation kitorang ni. Aku agak puas hati. Aku akan pastikan aku dapat A untuk presentation ni. Insyaallah.

Untuk hari Selasa pulak, aku present pasal profil syarikat pengiklanan aku dan iklan yang akan group aku buat. Presentation kali ni memang best. Sebab aku suka perkara-perkara yang membabitkan idea-idea kreatif. Kitorang kena buat iklan komersial berkenaan Maxis Postpaid. Dan aku apa lagi, luahkan la idea yang selama ini terkurung dalam otak aku. Presentation ni untuk subjek storyboarding Encik Khairul. Di akhir presentation, En. Khairul puji idea group kami dan dia kata sense of humour memang menepati citarasa dia. Walaupun aku diasak soalan bertubi-tubi oleh classmate yang sengaja nak mengena, tapi En. Khairul jugak yang backup. Haha. Tapi apa yang tak bestnya, aku tedengar En. Khairul tergelak tengok logo syarikat yang aku cipta.

Walaupun macam-macam benda berlaku, aku tetap puas hati dengan kedua-dua presentation ni. Dah lepas azab ass ni. Tapi lepas ni akan ada banyak lagi ass-ass yang menunggu. Pergh...

1 comment:

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...