Thursday, November 26

Antara Manusia, Werewolf dan Vampire. *New Moon


Actually it is better than Twilight. Much more better!!!


Perasaan aku lepas tonton filem Twilight Saga : New Moon sememangnya melegakan. melegakan kerana selepas menonton filem yang mengecewakan, akhirnya diubati dengan kepuasan menonton filem ini.

Secara jujurnya, aku mula bosan nak tonton filem sebegini (kisah Vampire dan Warewolf) lebih-lebih lagi selepas aku hampa dengan filem pertamanya, Twilight, yang jalan ceritanya terlalu biasa bagi aku.

Tetapi sebaik sahaja diajak oleh salah seorang dari kawna aku untuk menonton, aku berasa terkejut dengan pencapaian filem ini yang mampu meragut jiwa aku hingga ke akhir penceritaan.

Gaya pengolahan yang kreatif dengan shot-shot kamera yang cantik dan menakjubkan ditambah pula dengan eksperimentasi visual ala-ala MTV dengan lagu-lagu menarik disertakan klip-klip mendebarkan, filem ini membuatkan akku berasa tidak bosan untuk menontonnya hingga ke akhir.

Setiap emosi yang disampaikan amat dirasai terutama yang watak Bella yang dibawa Kristen Stewart, yang kecewa selepas ditinggalkan kekasihnya, Edward Cullen si vampire. Lakonan watak Jacob Black juga menarik perhatian aku kerana watak ini boleh menjadi seorang yang sweet dan akhirnya bertukar menjadi berang secara tiba-tiba. Tetapi apa yang menghampakan aku, watak Edward Cullen yang dibawa Robert Pattinson (kegilaan gadis dia nih!) terlalu berlagak macho. Patah perkataan yang disebutkannya seolah dikawal dan Pattinson seolah-olah mengikut skrip!

Tetapi kecacatan lakonan Pattinson tidak mencalar keseluruhan filem. Adegan yang mencemaskan cukup membuatkan bulu romaku meremang terutama ketika babak serigala.

Dan yang paling aku tertarik, adalah endingnya. Aku amat minat filem yang mengetengahkan 'ending tergantung' membuatkan kita tertanya-tanya dan berasa tidak puas hati hingga ingin menonton lagi sambungannya.

Sambungan filem Twilight ini sememangnya menarik dari filem pertamanya dan aku amat puas hati.

1 comment:

Meh conteng-conteng kat sini meh...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...